Czym jest fotografia produktowa?
Marketingowcy bardzo dobrze zdają sobie sprawę z tego, że jesteśmy wzrokowcami i piękne obrazki są przez nas o wiele bardziej zapamiętywane, niż słowa. Za pomocą odpowiednio wykonanego zdjęcia, jesteśmy w stanie zachęcić odbiorców do zakupu danego produktu. Sprawdź, czym jest fotografia produktowa i na czym polega.
Czym jest fotografia produktowa?
Chcąc wystawić produkty na sprzedaż, potrzebny jest nie tylko ich opis, ale także zdjęcie. Wiadomym jest, że amatorsko wykonane zdjęcie będzie różniło się od profesjonalnego, które zrobił wysokiej jakości aparat fotograficzny. Jeśli zależy nam na tym, aby zainteresować klienta danym produktem, powinniśmy wykonać profesjonalne zdjęcia. Tym zajmuje się właśnie fotografia produktowa. Profesjonaliści nie tylko robią zdjęcia wysokiej jakości aparatem, ale także zajmują się odpowiednim ułożeniem produktu do zdjęcia, zadbaniem o to, aby było sfotografowane z każdej strony. Zajmują się także obróbką zdjęcia, aby efekt finalny był ciekawy i zainteresował odbiorcę.
Jak powstają zdjęcia produktów?
W fotografii produktowej bardzo ważne jest przede wszystkim wybranie odpowiedniego światła. Najlepsze zdjęcia wychodzą, gdy mamy dostęp do światła dziennego. Jednak w studiu fotograficznym znajdują się także lampy, które pomogą doświetlić fotografowany obiekt. Stanowią one jednak jedynie wsparcie dla naturalnego światła. Bardzo ważne jest także tło. Najlepiej, jeśli jest ono jednolite, bez żadnych kolorów czy dodatków. To produkt powinien skupiać na sobie całą uwagę. Jeśli rozpoczynamy przygodę z fotografią produktową - dobrym rozwiązaniem może okazać się także białe prześcieradło.
Jak przygotować produkt?
Przed rozpoczęciem zdjęć danego produktu, bardzo ważne jest jego odpowiednie przygotowanie. Przede wszystkim musimy zadbać o to, aby dany produkt nie był zabrudzony czy wygnieciony. Powinien wyglądać estetycznie, gdyż aparat z pewnością uwydatni wszelkie niedoskonałości. Ubrudzonego produktu czy pogniecionego ubrania, nawet jeśli zdjęcie jest zrobione profesjonalnym aparatem, raczej nikt nie kupi. Produkt powinien wyglądać atrakcyjnie.
Obróbka zdjęć produktów
Zdjęcia produktów najczęściej poddawane są obróbce w programie komputerowym. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzić. Podczas obróbki zdjęć najlepiej postawić na naturalność. Nie jest zalecane używanie filtrów, a zdjęcie powinno być jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości. Obróbka zdjęcia to tylko dodatek, który ma uatrakcyjnić wygląd produktu, ale jednocześnie zachować odpowiednią perspektywę, aby klient mógł ocenić realny rozmiar, wysokość czy wielkość produktu. Bardzo ważne jest jak najdokładniejsze uchwycenie koloru danego produktu.